iPhone 4 komt eraan!

Zojuist de iPhone 4 besteld bij T-Mobile. Na een aantal uurtjes waarin ik noch via het web, noch via de telefoon contact kon maken, lukte het ineens om vrij soepel door het bestelproces op de website te gaan. Wel even een verdachte spontane upgrade van het abonnement (van i-150 naar i-300) moeten omzeilen, maar zoals gezegd, alles verliep soepel. En nu maar wachten.

Is er dan geen angst voor de effecten van antennagate? Nee, niet echt. In het ergste geval volg ik het advies van Steve Jobs op, en houd ik de telefoon iets anders vast. Het is me ooit gelukt het krampachtige Palm Graffiti schrift aan te leren om een apparaat te bedienen, dan moet het ook lukken een telefoon iets anders vast te houden. Bovendien heb ik toch al de gewoonte telefoons vast te houden met minimaal contact met het apparaat. Waarschijnlijk hoeft er daarom niets nieuws te gebeuren.

Het apparaat zelf is wat mij betreft het toppunt van telefoondesign. De enige volgende incarnatie die ik me kan voorstellen is een volkomen zwart blok, een beetje zoals de monoliet in ‘2001 – a space odyssey’. Misschien niet in de verhoudingen 1:4:9, maar wel van gelijke minimalistische schoonheid en met Apple logo natuurlijk. De aankondiging door Apple zal dan vanzelfsprekend vergezeld gaan van de ‘zonsopgang’ uit ‘Also sprach Zarathustra’ van Richard Strauss.

iPhone 5?

Binnenkort (hopelijk) mijn eerste ervaringen met het toestel.

Geef een reactie

