Microsoft kiest officieel voor het achterhoedegevecht

In een eerdere post beschreef ik hoe Microsoft een hopeloze strijd tegen Apple (en Google) aan het voeren is vanwege het missen van alle markten die er momenteel toe doen. Denk met name aan de markten voor mediaspelers, mobiele telefoons en mobiele internetbrowsers (voor zover je deze markten nog als separate markten kunt beschouwen).

Inmiddels heeft Microsoft het achterhoedegevecht ook een officieel karakter gegeven door op zijn website (vraag me niet waar, want ik kom nooit op de website van Microsoft) een vergelijking tussen de PC en de Mac te willen maken. Zeg maar de ‘Get a Mac’ campagne van Apple, maar dan omgekeerd en 5 jaar later (eigenlijk wel snel, want in de regel hobbelt Microsoft zo’n 10 jaar achter Apple aan).

Afgezien van het feit dat vrijwel alle vergelijkingen inhoudelijk mank gaan (immers, de Mac is ook een PC, en kan dus vrijwel alles dat Microsoft aankaart als voordeel van de PC), en dat een Windows PC helemaal niet gewoon werkt, maar juist gewoon niet werkt, heeft Microsoft de verkeerde doelgroep voor ogen. Immers, ze richten zich op de PC gebruiker, waar de doelgroep de Mac gebruiker zou moeten zijn.

Anyway, zoals al aangegeven, is het allemaal niet meer van belang. Microsoft heeft namelijk toch reeds de weg naar irrelevantie ingeslagen. Dat is dan tenminste 1 ding waar ze mee voorlopen op Apple.

Plaats een reactie