Micro-USB Connector in iOS apparatuur?

Er circuleren inmiddels geruchten dat toekomstige iOS apparaten, zoals de iPad 2 en de iPhone 5 gebruik zullen maken van een Micro-USB connector. Dit zou te maken hebben met de afspraken die zijn gemaakt met europese regelgevers om aansluitingen van communicatie-apparatuur te uniformeren.

Ik hoop van harte dat de geruchten niet kloppen, en wel hierom:

Situatie 1

In 2006 kocht ik mijn eerste iPod. Deze was voorzien van de bekende Apple connector (die er volgens mij sinds generatie 1 van de iPod opzit). Sindsdien heb ik nog een iPod, een iPhone 3G en een iPhone 4 aangeschaft. Alle maken gebruik van dezelfde connector. Resultaat is dat ik inmiddels beschik over een fraaie collectie snoeren waardoor ik er altijd eentje bij me heb. Hulde aan Apple.

Situatie 2

Sinds 1994 heb ik (voornamelijk zakelijk) gebruik gemaakt van diverse modellen Nokia telefoons. Het is ooit begonnen met de 2110i (die ik ook prive in bezit heb gehad). Nadien heb ik o.a. een 6210, een 6310, een 6230i en nog een model mogen gebruiken. Geloof ’t of niet, maar afgezien van de 6210 en 6310 (nagenoeg identieke modellen) hadden ze allemaal andere aansluitingen. Tel daar nog de verschillende aansluitingen van de 3110 en de 6500 bij op (die mijn vrouw heeft gebruikt) en je snapt inmiddels wat ze bij Nokia bedoelen als ze het begrip ‘innovatie’ gebruiken. De collectie Nokia snoeren heeft alleen nog toegevoegde waarde als je van plan bent jezelf te verhangen.

Mijn voorstel is daarom dat de europese regelgeving wordt aangepast en uitsluitend van toepassing wordt verklaard op Nokia apparatuur. Dat je de Nokia stekkertjes dan niet op een Samsung kunt gebruiken neem ik dan wel op de koop toe.

 

Geef een reactie

